DomůOstatníRozhovoryNový král rybářského trhu: Rybářský e-shop Parys vyhrál prestižní ocenění v Česku i...

Nový král rybářského trhu: Rybářský e-shop Parys vyhrál prestižní ocenění v Česku i na Slovensku

- Reklama -

Český i slovenský trh zná své vítěze ankety Shop roku 2018. Tuto anketu vyhlašuje každý rok portál Heureka.cz, na Slovensku potom Heureka.sk. Letošní vyhlášení v rybářské kategorii bylo velmi zajímavé, a to především proto, že v České republice, a následně i na Slovensku vyhrál stejný obchod – Parys. Právě tento populární rybářský obchod, který působí na internetu na doménách Parys.cz a Parys.sk, získal historický double. A to je obrovský úspěch! Vítězství v obou zemích zároveň v jednom roce se ještě žádnému jinému rybářskému obchodu nepodařilo…

Jak vlastně probíhá hodnocení e-shopů? Vyhlášení e-shopů probíhá na základě kritérií z dotazníků spokojenosti, zejména se pak hledí na procento doporučujících zákazníků, dále se bere v potaz i dodací doba, komunikace obchodu, anebo přehlednost webových stránek či i počet hodnocení. Suma sumárum: V roce 2018 vyšel nejlépe rybářský obchod Parys, který totálně ovládl soutěž jak v Čechách, tak i na Slovensku.

Pro redakci InRybar.cz si našel čas na rozhovor obchodní manažer firmy Parys Filip R. Vy tak nyní můžete trochu nahlédnout pod pokličku toho, co vše obnáší být nejlepším rybářským obchodem roku, a jak vlastně „nový vládce“ česko-slovenského trhu funguje.

Letošní vyhlášení Shop roku 2018 bylo velmi specifické, protože je to vůbec poprvé, kdy v kategorii rybaření vyhrála stejná firma ve dvou zemích zároveň. Věřili jste v takový úspěch?

Ano, je to tak. Vyhlášení probíhá nejdříve v České republice a o týden později na Slovensku. Když jsme vyhráli v Čechách, měli jsme velkou radost. Trochu s ironickým úsměvem jsme si říkali, že by bylo super, kdyby se nám to letos povedlo i na Slovensku a měli bychom titul nejlepšího e-shopu ve dvou zemích najednou. No, a ono se to o týden později opravdu stalo.

 

V České republice je dle veřejně dostupných dat až 40 000 e-shopů, uspět mezi tolika obchody určitě není jednoduché.

Ano, počet e-shopů stále ještě meziročně roste a konkurence je obrovská. Česko má navíc největší počet e-shopů v přepočtu na obyvatele v Evropě. Musíte se neustále snažit zlepšovat služby, ať už se jedná o použitelnost e-shopu, nabídku produktů, rychlost dodání, ceny a podobně.

Rovněž je důležité chápat potřeby našich zákazníků a rozumět sortimentu. To je další výhoda, že většina našich zaměstnanců jsou rybáři, ať už se jedná o prodejce na naší kamenné prodejně, kolegy na zákaznickém oddělení, ve skladu, včetně mě nebo samotného majitele naší firmy.

 

Podívejme se na Slovensko. Jakým způsobem fungujete u našich sousedů?

Na českém trhu jsme již více než 15 let. Nejsme žádná „rychlokvaška“. Vyvíjeli jsme se od malé kamenné prodejny v Jičíně, která se v průběhu času několikrát stěhovala a zvětšovala. Vedle prodejny začal velmi dobře fungovat i e-shop.

V roce 2016 jsme se rozhodli vstoupit i na slovenský trh, kde se nám daří stejně dobře, jako v Čechách. Na Slovensku fungujeme pouze formou e-shopu. Vše ostatní řešíme z Čech – včetně expedice veškerých objednávek. Výhodou je, že i na Slovensko umíme doručit zákazníkům zboží do 24 hodin. Máme plnohodnotný slovenský e-shop se slovenskou zákaznickou podporou, kterou tvoří rybáři ze Slovenska.

 

Za co Vás zákazníci nejvíce chválí a kde máte naopak rezervy?

Nemohu říci, že by zde byla jedna konkrétní věc, za kterou by nás zákazníci nejvíce chválili. Ale pokud bych měl zmínit 3 věci, tak je to naše nabídka sortimentu, rychlost dodání a skvělý zákaznický servis.

A rezervy? Ty jsou samozřejmě všude. Neusínáme na vavřínech a neustále vše zlepšujeme a zrychlujeme. Neustále rozšiřujeme nabídku o nové značky, navyšujeme skladové zásoby, abychom dokázali doručit do 24 hodin co nejvíce našeho zboží, zavádíme pokročilé systémy v logistice i ve skladu, abychom minimalizovali procento chybovosti v objednávkách.

 

Asi žádný e-shop nemá jen pozitivní hodnocení, určitě se setkáváte i s těmi špatnými. Je to tak?

Samozřejmě ano, ale je to zhruba 1 % ze všech našich hodnocení. Určité procento chybovosti nebo zásilek dodaných po termínu má každý e-shop – ať se jedná o rybářské potřeby, anebo třeba elektroniku. Občas se stane, že zákazníkovi dorazí například místo hnědého vlasce zelený. Nebo mu dojde produkt poškozený. Rovněž v minimálním procentu dojde k prodlevě v dodací lhůtě.

Bavíme se ale o jednotkách procent případů a neustále děláme vše pro to, aby to bylo ještě méně. Většina z těch negativních recenzí vznikne tak, že zákazníka ani nenapadne, že problém rádi a co nejrychleji vyřešíme k jeho spokojenosti – a většinou i s nějakou kompenzací. Na místo toho napíše negativní hodnocení na internet. Následně ho kontaktujeme, vše vyřešíme, zákazník je spokojený a často se i omlouvá, že v tu chvíli byl naštvaný a že je moc rád, že jsme vše napravili.

 

Výběr na Parys.cz je obrovský! Jak vybíráte zboží do vašeho sortimentu?

Snažíme se našim zákazníkům nabídnout vše, co potřebují pro svůj rybolov. Jedinou výjimkou je muškařina, pro kterou zatím nemáme nikoho, kdo by ji více rozuměl. Nechceme prodávat něco, čemu nerozumíme a nebyli bychom schopni zákazníkům poradit.

Co se týká konkrétních značek, máme nyní v nabídce již přes 200 značek. Tyto značky vybíráme převážně na základě poptávky samotných rybářů. Není to tak, že bychom zařadili do sortimentu něco, co rybáři sami nechtějí, a nějakým způsobem jim takové zboží tlačili.

 

Vždy přemýšlím nad tím, jak se prodávají třeba rybářské pruty. Přece jen je to vybavení, které si zákazníci před nákupem chtějí vyzkoušet. Nebo ne?

Je pravda, že pruty jsou takovou „nevděčnou kategorií“ co se týče online prodeje. Jsou náchylné na převoz, spadají do tzv. netříditelných zásilek, které podléhají u přepravních společností příplatkům, a zároveň je to věc, kterou si většinou chce rybář předem osahat. Nicméně i tak si rybáři již zvykli nakupovat je přes internet.

Doba jde dopředu a rybářské firmy se přizpůsobují online prodeji, tzn. že produkty už nemají například jen 1 fotku, ale mají jich klidně 5 nebo i více, a často jsou doplněny o produktové video. Zákazník tak získává z e-shopu podstatně více informací než kdy dříve. Navíc jsou zde rybářské výstavy, kde si mnoho rybářů zboží prohlédne na vlastní oči, a následně ho zakoupí na svém oblíbeném e-shopu.

Když je zákazník s dodaným produktem nespokojený, produkt může samozřejmě během 14 denní lhůty vrátit, anebo vyměnit za jiný. Při výměně zboží nabízíme pro zákazníky za menší poplatek vyzvednutí produktu přepravní společností, takže člověk nemusí chodit na poštu a zasílat nám produkt sám, což ho stojí čas, a především i více peněz, než svoz řešený přes naši partnerskou přepravní společnost.

 

Bez inovací to asi nejde! Na co nového se u vás zákazníci mohou letos těšit?

Určitě je to mnoho nového sortimentu. Letos máme nově v nabídce hned několik značek – za zmínku stojí určitě Lowrance, Avid Carp nebo Flagman. Několik dalších značek připravujeme, ale to zatím nebudu prozrazovat.

Hodně jsme posílili sortiment pro feeder, který je mezi rybáři v poslední době velmi oblíbený, ten je u nás zastoupen zejména v podobě značek Trabucco, Matrix, Daiwa, Sensas, anebo již zmíněný Flagman – zde jsme měli určité rezervy, které jsme nyní vyplnili.

Pochopitelně kromě několika tisíc novinek máme pro letošní rok připravenou obrovskou porci akcí a slev. No a v neposlední řadě jsme celkově opět navýšili naše skladové zásoby, takže zákazníkům nabízíme doručení do 24 hodin na ještě více sortimentu, než tomu bylo doposud, což rybáři oceňují zejména během sezóny, kdy potřebují zboží rychle a mnohdy i přímo k vodě.

 

Přímo k vodě? Znamená to, že jste schopni zákazníkovi doručit zboží k rybníku?

Ano i ne. 🙂 Jde to udělat tak, že rybář si vytvoří objednávku a jako doručovací adresu si vybere nejbližší číslo popisné, které má aktuálně v místě loviště. Většina rybníků se nachází v blízkosti měst nebo obcí. Řidič přepravní společnosti zákazníkovi vždy volá těsně před doručením ohledně času, kdy zhruba bude na místě. Pak už jen stačí poprosit parťáka nebo jiného rybáře, ať Vám chvíli pohlídá vybavení a jen si dojedete převzít zásilku. To je ideální, když Vám třeba dochází krmení, anebo třeba zlomíte prut a nechcete kvůli tomu končit celou výpravu.

 

Filipe, děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů v roce 2019.

Také děkuji a přeji úspěšnou sezónu Vám i všem čtenářům InRybar.cz.

Redakce InRybar.cz

Ilustrační foto: Parys

Přidejte i vy své hodnocení
- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -

Nejnovější články

Akční nabídky

Nejnovější techniky

Nejnovější články

Akční nabídky

Nejnovější techniky

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Reklama -

Akční nabídky

- Reklama -