skingbranding-banner

AKTUÁLNĚ: Práce na hrázi Orlíku jsou v plném proudu! Co se na stavbě děje a jak bude probíhat?


Práce na hrázi přehrady Orlík probíhají v plném proudu! Dělníci vybourali původní železobetonovou konstrukci a připravují se na stavbu nového výtahu. Kolejová dráha, která bude k výtahu patřit, bude o 12 metrů delší. A to je zásadní! Právě delší kolejová dráha umožní manipulaci s loděmi i za nižší hladiny, než tomu bylo doposud. Zásadní modernizací je také to, že nosnost výtahu se skoro zdvojnásobí. Z původní nosnosti 3,5 tuny bude mít výtah nosnost 6,6 tun.

Co se stihne v první etapě modernizace lodního výtahu? Dělníci už od října bourali původní základy výtahu. Do konce března chtějí stůj co stůj stihnout vybudovat nové základy a novou kolejovou dráhu. Na ní ale bude jezdit prozatím starý vozík s nižší nosností. Ten nový bude na výtahu fungovat až před plavební sezónou v roce 2022. „Půjde o jedinečnou konstrukci, žádné takové přepravní zařízení v České republice neexistuje,“ řekl Jiří Pechar, ředitel technické sekce Povodí Vltavy.

Jak už jsme se výše zmínili, kolejová dráha bude o 12 metrů delší. A to bude výrazná pomoc! Tím se totiž získají 4 výškové metry navíc. A zase: Díky tomu bude možné výtah používat delší dobu. Pro vysvětlení: Starý výtah bylo možné používat do srpna, ten nový by mělo jít využívat až do konce září.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Nahazovací echolot Deeper za pár korun! TOP dárek na Vánoce!

„Současně s touto stavbou se upravuje i dno pod vodním dílem Kořensko, abychom při přeplavování lodí přes vodní dílo Orlík při nižších stavech umožnili vplutí do plavební komory Kořensko,“ vysvětluje ředitel Jiří Pechar. Podle něj vznikne propojení s nově vybudovanou cestou na jihu Čech.

Práce na hrázi budou probíhat vždy jen několik měsíců, aby plavební sezóna od května do září mohla pokračovat. Stavbaři z firmy Metrostav, která tuto modernizaci provádí, očekávají, že modernizace bude probíhat 3 roky a vyjde na 95 miliónů korun.

Redakce InRybar.cz

Ilustrační foto: Povodí Vltavy

Nové články v rubrice

Kapraři zuří: Ochrana velkých kaprů na Pálavě nebude? Tisíce podpisů nemají žádnou váhu!

admin | přečteno: 3158x | 25.01.2021 | 2 komentáře

Skupina moravských kaprařů v loňském roce ohlásila to, že bude organizovat …

Šílenci! Autem chtěli přejet zamrzlou přehradu! Probořili se do vody

admin | přečteno: 562x | 25.01.2021 | Žádné komentáře

Slovensko „se baví“ nezodpovědným chováním mladíka, který svým vozidlem vjel …

VIDEO: Obrovský okoun versus malá štika! Zaútočí pruhovaný predátor na budoucí „královnu“?

admin | přečteno: 1391x | 22.01.2021 | Žádné komentáře

Okouni patří k velmi oblíbeným rybím druhům, na které má spadeno …

Komentáře

  • Další prachy z kapes daňových poplatníků. Děkujeme Anoferte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

RYBÁŘSKÝ ZPRAVODAJ

Zajímají Vás novinky a zajímavosti ze světa rybaření? Chcete zasílat užitečné návody a vybrané tipy na rybařské vybavení?

Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje!

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.

Odebíráte zpravodaj?
×

RYBÁŘSKÝ ZPRAVODAJ

Zajímají Vás novinky a zajímavosti ze světa rybaření? Chcete zasílat užitečné návody a vybrané tipy na rybařské vybavení?

Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje!

Přihlášením k odběru souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů na našich stránkách. Vaše emailová adresa je u nás v bezpečí a používáme ji výhradně k rozesílce tohoto zpravodaje! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.