DomůRybolovné technikyKaprařinaSplněný sen: Jak jsme se z „krmítkářů“ stali kapraři! Konečně chytáme velké...

Splněný sen: Jak jsme se z „krmítkářů“ stali kapraři! Konečně chytáme velké kapry

- Reklama -

Před několika lety jsme jako 3 bratři založili rybářský tým Trites Fishing PRO, v jehož složení jsme chtěli navštěvovat naše známé revíry. Na první společné výpravě jsme se vypravili na Dalešickou přehradu. V té době jsme chytali na foukačky scopex a medovky. Na této výpravě jsme chytli pár kaprů, ale všechno kolem velikosti 50 centimetrů. A právě zde začal náš „přerod“…

Zde jsem si totiž řekl, že bych chtěl začít chytat větší ryby a této myšlenky se se mnou chytil Martin, a tak jsme začali studovat značky, návazce a všechno kolem boilies. Musím říct, že začátky byly krušné – na první výpravu s novou nástrahou jsme se vydali na Vranovskou přehradu. Dojeli jsme na místo a hned jsme se začali domlouvat, co použijeme za nástrahy a jaké tady bude dno, akorát jsme neměli sonar, a tak jsme se šli poptat ostatních rybářů, jaké ryby se tu tahají a co je tu za dno. Jenže!

VIDEO: Podívejte se na naši výpravu na Dalešickou přehradu! Uvidíte krásné kapry

Dostáváme špatné zprávy – dno je porostlé trávou, že se zde moc záběrů nedočkáme a měli pravdu. Na této výpravě se nám povedli 4 kapři a největší měl 43 centimetrů. Všechny na foukačky s příchutí scopex a med. Boilies ani píp! Odjíždíme dost zklamaní, ale odhodlaní to změnit a to je hlavní…

Léto 2019 jsme byli opět na naší milované Křetínce, která nás všechny rybářsky vychovala a na této vodě jsme tento rok chytili celkově přes 100 ryb, ale všechno na foukačky. Martinu Stejskalovi se povedlo vytáhnout na foukačku i štiku, což byla docela zajímavá kuriozita.

Zkoušeli jsme i zákrm 3 kilogramů boilies, protože jsme se od ostatních rybářů  dozvěděli, že tu minulý týden jeden rybář chytal na boilies 80 centimetrové kapry, což pro nás bylo nepředstavitelné. Bohužel boilies opět nic! Jediné, co fungovalo, tak začaly přibývat zkušenosti s vázáním návazců. Jinak ale skvělé chytání. Na této vodě jsme tento rok strávili celkově 18 nocí…

Nová sezóna ve znamení zlepšení!

Začíná rok 2020. My už jsme vyzbrojeni zkušenostmi a lepší výbavou, se vrháme do boje o naše svazové rekordy, které u každého člena týmu, krom Karla, činily něco kolem 60 centimetrů. Na jaře ale přichází první rána!

V Česku se objevují první nakažení COVID-19 a za chvíli přichází tvrdý lockdown – na ryby jsme museli zapomenout a soustředit se na pomoc ostatním kolem sebe. Přicházely zprávy, že by nám zrušili letní prázdniny, a my jen doufali, že se to nepotvrdí, protože to by nás bez týdenních výprav přes léto úplně zničilo. Naštěstí se tyto zprávy nepotvrdí a všichni jsme ukončili ročník ve velké pohodě.

Začínají rychlé přípravy na léto a my jsme si oblíbili značky Nikl, Mikbaits, Starbaits a taky Jetfish. Tyto značky nemohly chybět v základní výbavě na novou sezonu. Léto je tu a my jsme hned na první měsíc prázdnin vyrazili na 4 dny na Dalešickou přehradu a to už jen s boilies. Vyrazili jsme v sestavě Antonín Smutný, Fabián Smutný, Martin Stejskal a Filip Švestka. Vzali jsme 10 kilo zákrmu z boilies s příchutí Kill Kril od Karla Nikla, ale také G2 od Mikbaits.

Když jsme dojeli na místo, tak jsme hned nafoukli nafukovací kajak a hned jsme jeli zakrmit 3 kilogramy boilies. Půl na půl Kill Kril a G2. Na další ráno si připravíme kyblík s 2 kilogramy boilies, do kterého napustíme vodu a necháme rozmočit přes noc. Na večer ještě zaboostrujem boostrem od Karla Nikla s příchutí Kill Kril – takhle to provádíme celou výpravu.

Přichází první záběr na prut Filipa Švestky, který má na konci Liverix  a přichází krásně stavěný lysec 62 centimetrů, a my se radujeme, jak malí kluci, protože konečně se ta snaha začala vyplácet! Do konce výpravy se podařilo ještě několik kaprů. Z výpravy jedeme strašně unavení, ale opravdu šťastní, protože se konečně začalo dařit.

Ještě jedna letní výprava

Na konci prázdnin 2020 jsme naplánovali týdenní výpravu na stejné místo, jak jsme byli minule – na přítok pod Koněšín. Na tuto výpravu jsme vzali opět 10 kilo boilies od Starbaits s příchutí olihěn a squid&octopus.

Na této výpravě jsme se sešli v sestavě Antonín Smutný, Martin Stejskal, Filip Švestka a Vojtěch Stejskal. Dojedeme na místo a hned nafukujeme kajak a jedeme zakrmit. První dva kapři přichazí na Martinovy pruty – na kuličky gigantiky od Karla Nikla. Kapři měřili 70 centimetrů a 73 centimetrů – váhový průměr byl 7,5 kilo. Výpravu jsme začali na jedničku. Do večera se už pípák neozve a tak stahujeme pruty a jdeme spát.

Další den ráno jsme všichni zaspali, a tak zavážíme až kolem 9. hodiny ráno. Kolem oběda nás navštíví porybný na lodi, akorát když přijíždí ke břehu, tak přehlíží jeden vlasec a Antonín Smutný dostává jízdu, akorát všichni víme, že tohle nebude ryba. Porybní naštěstí stíhají vypnout motor, ale hodně silonu už je namotáno na vrtuli u motoru.

Nakonec to porybní museli rozřezat, ale jako útěchu mi zachránili montáž, za což jim velice děkuji. Chovají se velice přátelsky, a tak kontrola proběhla na jedničku, když už se porybní vrací k lodi, tak Martin Stejskal dostává ohromnou jízdu na prut a začíná zdolávat rybu. Ze začátku se ji snaží brzdit, ale ryba si bere metry vlasce hlava nehlava! Po asi 10 minutách se objevuje dlouhý, ale ne moc tlustý šupináč. Rychle do podložky, zvážit, změřit a šup zpátky do vody.

Porybní se dodívali na tady to divadlo až dokonce a chválí nás – říkají, že kéž by se k rybám takhle chovali všichni. Kolem 5. hodiny se rozjíždí Martinovi prut, a na konci je krásný šupináč o délce 60 centimetrů a váze kolem 4,5 kg. Do večera už nic nedojde a my jdeme stahovat pruty.

Jak se vracíme do lehátek, tak si Martin všimne, jak něco žere zbytky masa z použité plechovky. První věc, co ho napadne, je, že to je šakal – všichni jsme se vyděsili a běžíme do auta. Tam asi prospíme 3 hodiny a ve 3 ráno se to už nedá a vracíme se na naše lovné místo, kde jsme nechali celou výbavu bez dozoru.

Naštěstí se nic neztratilo a my jdeme v klidu spát. Ráno opět zavážíme a kolem 17. hodiny odpoledne dostávám konečně jízdu já a už si užívám souboj s rybou. Ryba ne a ne se unavit, a tak po delším zdolávání se objevuje na hladině krásně stavěný lysec 70 centimetrů a 8 kilo – můj svazový rekord! Hned s ním zpět do vody…

Kapřík dostal pusu pro štěstí a my se opět soustředíme na lov, dokonce výpravy se ještě podaří několik kaprů kolem 60 čísel, a tuhle výpravu hodnotíme jako zatím nejlepší výpravu, na které jsme byli. Zdolali jsme si svazové osobní rekordy! Nachytali jsme nádherné ryby, a to je hlavní.

Co bude dál?

V budoucnu se chceme zaměřit na závody typu Stairs2hell, IBCC a další. Někomu to přijde jako sen, ale pro nás byl sen chytat kapry na boilies, a když jsme zvládli toto, tak proč bychom nezvládli i tyto závody?

Jestli jste tento článek dočetli až sem, tak z celého srdce vám členové našeho týmu opravdu moc děkují…

Trites Fishing PRO

Založení týmu se datuje k 1. červenci 2018, kdy tři bratři založili tým Tristes Fishing PRO. Tristes vychází z francouzského jazyka, a znamená to v překladu smutný – podle jejich příjmení – jmenují se totiž Antonín Smutný, Fabián Smutný a Damián Smutný. První dvě výpravy si tento tým odbyl na přehradě Křetínka u Letovic, kde naši členové nachytali krásné kapry, ale maximálně do 60 centimetrů, a také nějaké dravce na vláčku (na večer) jako například štiky a candáty.

Druhý rok od založení se k nám přidali noví členi, Filip Švestka, Martin Stejskal, Vojta Stejskal Marek Jahoda.

Na podzim 2019 se k nám do týmu připojili noví členi, Ladislav Robotka a Karel Hartman. Oba se specializují na muškaření a vláčení.

Ladislav Robotka je zkušený vláčkař, který má na svém kontě velké úspěchy, jako například úhoře 128 centimetrů, sumce 150 centimetrů a 20 kilo, a také několik štik přes metr. Je to nejstarší a nejzkušenější člen týmu, a je to pravé, co náš tým potřeboval, protože nám dodal zkušenosti ve všech oblastech lovu.

Karel Hartman je mladý, ale už přesto zkušený vláčkař, který rybaří srdcem a dává do toho maximum, ale občas si zajede i na kapry, kde má taky velké úspěchy, jako například 14 kilogramového kapra z Nových mlýnů na boilies, anebo štiky kolem 80 čísel.

Antonín Smutný

Tým Trites Fishing PRO

Přidejte i vy své hodnocení

Nejnovější články

Akční nabídky

Nejnovější techniky

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno