skingbranding-banner

Cesta za snem aneb velkým rybám stále blíž


lov_sumcu

Kam až může zavést obyčejného rybáře jeho sen lovit stále větší a větší ryby? Mne tato touha dovedla na opravdu vzdálená a překvapivá místa a přinesla mi nejen vysněné úlovky, ale i spoustu nečekaných zážitků, nových přátel, a také hodně nových nápadů. Sáhl jsem si často na dno svých fyzických i psychických sil, ale vždy to stálo za to. Ať jsem došel kamkoli, vždy mě vedla touha jít ještě o kousek dál a vyzkoušet něco nového. A o tom je vlastně celý můj další článek do seriálu Cesta za snem.

Za velkými rybami po matičce Evropě a hlavně Francii jezdím sem a tam už třetí rok. A ryb, tedy hlavně kaprů a sumců, jsem za tu dobu nachytal už nespočet. Někdo by si na mém místě už možná řekl, že to už stačí, že má nachytáno, a dal by možná cestování a rybám na čas vale. Ale já ne. Ba naopak.

Když jsem na konci listopadu loňského roku své nádobíčko na tři měsíce uložil do sklepa, ani chvilku jsem nepřestal myslet na další sezonu. Hned jsem začal uvažovat, jak bych se k velkým rybám mohl dostat ještě blíž a jak bych si jejich lov mohl ještě usnadnit. Jedné z takových svých myšlenek jsem se pak chytil a začal na ní usilovně pracovat.

kapr

Tou myšlenkou byl lov ryb z lodi, konkrétně z nafukovacího obytného člunu. Mnozí z vás si teď určitě řeknete, že to není nic nového, že takový systém se už dá koupit. A ano, musím vám dát za pravdu – ale jen zčásti. Systém, o kterém mluvím, jsem měl možnost v minulosti vyzkoušet, a mně osobně z mnoha důvodů nevyhovoval. No, a to byl důvod, proč jsem si vzal tužku, pravítko a papír, a začal jsem postupně zhmotňovat svou vlastní představu.

 

Základní prvky mého systému

Pro svůj obytný nafukovací člun jsem si předem stanovil několik prvků, které jsem považoval za zásadní, a můj systém je proto musel splňovat. Prvním byla cena. Neoplývám totiž dostatkem finančních prostředků a člun jsem si musel vyrobit sám. Dalším požadavkem bylo dostatečné množství prostoru pro dva rybáře a vybavení. To proto, abych v případě potřeby nemusel člun opustit ani po týdnu pobytu.

Tip: Nejlepší odpočinek! Rybářská dovolená na obytných člunech ve Francii! 

Obytné čluny: Interiér

Další nutností byla skladnost, umožňující převoz v automobilu minimálně tipu kombíku, abych nemusel za sebou neustále tahat přívěsný vozík. Samozřejmostí pak byl i požadavek na rychlou montáž i demontáž, a samozřejmě i snadná ovladatelnost a pohyb po vodě, které zajistí rychlý přesun z místa na místo.

obytny_clun

No, a nakonec chytrý systém kvalitních stojanů pro uchycení jak kaprových, tak sumcových prutů, které by umožnily chytání z lodi do všech stran.

 

Výroba

Když jsem pak po měsíci neustálého vymýšlení, kombinování, vypočítávání a kreslení plánů měl projekt jako takový hotov, začal jsem shánět materiál vhodný na jeho stavbu. Bylo totiž zapotřebí sehnat kvalitní látku, vhodné prostory pro výrobu konstrukce, místo, kde bych celtu na člun mohl ušít, a hlavně firmu, která mi postaví nosič neboli člun přesně podle mých představ. Stálo mne to sice hodně úsilí, ale nakonec se toto všechno podařilo.

cluny_obytne

Jakmile jsem měl vše potřebné konečně pohromadě, čekala mne druhá fáze celého procesu, kterou byla výroba samotného systému. První konstrukci jsem si vyrobil u kamaráda v jeho dílně, člun mi firma nakonec dodala. Systém stojanů a postelí mi vyrobili podle mých návrhů přátelé, a já, ač jsem to nikdy předtím nedělal, jsem se s malým domácím šicím strojem své přítelkyně pustil do střihu a šití samotné celty. Její rozměry byly tak enormní, že mi se šitím musel občas přijít pomoci můj kamarád a spolumajitel firmy FFA Martin Mráz.

Tip: Nejlepší odpočinek! Rybářská dovolená na obytných člunech ve Francii! 

I tato část vývoje a výroby byla nakonec po měsíci úporné dřiny hotová a nezbylo nic jiného, nežli celý systém poprvé podrobit opravdu ostrému testu. Testu, ve kterém se projeví, zdali se má myšlenka, investovaný čas, úsilí a prostředky vyplatily, a zda se celý systém osvědčí a obstojí i v drsných podmínkách.

K samotnému testu jsem si proto vybral řeku Rhonu, místo první letošní expedice organizované firmou FFA, která můj projekt finančně, a zčásti i materiálově, podpořila.

 

Test na rozvodněné a ledové Rhoně

A ptáte se, jak můj systém v ostrém testu obstál? Osobně si myslím, že na výbornou. Moje představy a požadavky, které jsem si na začátku vytyčil, se do puntíku naplnily, a některé z nich snad i předčily má očekávání. Stabilita a aerodynamika lodi byla i ve velkém větru naprosto úžasná. Stojany pevně držely pruty, pro které byly určeny, díky velkorysému prostoru uvnitř člunu bych na něm byl schopen pobývat klidně celý rok, a na pohodlném lůžku se spalo jako doma v posteli.

obytne_cluny

Na Rhoně jsme s partou přátel, kteří pobývali na druhém a třetím člunu, které jsem pro tyto účely vyrobil, strávili nádherných deset dní. Ryby sice nebraly, protože řekou procházela povodňová vlna, jakou mnozí z vás znáte třeba z Pádu, ale i tak jsme si pobyt v Provence na řece Rhoně pořádně užili.

Tip: Nejlepší odpočinek! Rybářská dovolená na obytných člunech ve Francii! 

SumecA ptáte se, jak to bude s mou myšlenkou obytných skládacích rybářských člunů dál? Dva z nich určitě zůstanou jako vyjádření mých díků za finanční podporu ve firmě FFA jako čluny pro její zákazníky, a ten svůj si nechám na další expedice po řekách Francie. Zdali se někdo ujme další výroby, to zatím nevím, a je to ve hvězdách. Nicméně je pravdou, že zájemci o celý projekt se už ozvali.

A tady, na mém příkladu rybáře, který si touží splnit svůj sen a za svou touhou jde, i když třeba občas trošku klopýtá, můžete názorně vidět, kam až člověka mohou jeho sny a touhy zavést.

S pozdravem Petrův zdar

Slávek Freecarp

Štítky:
Rubrika: Rybaření v zahraničí

Nové články v rubrice

kapr

Lov kaprů v Maďarsku: Mekka kaprařů z celé Evropy

admin | přečteno: 3994x | 26.05.2016 | 4 komentářů

Maďarsko. Země zaslíbená pro řadu kaprařů z celé Evropy. A není …

lov_sumcu

Cesta za snem aneb velkým rybám stále blíž

admin | přečteno: 2411x | 14.04.2016 | 1 komentář

Kam až může zavést obyčejného rybáře jeho sen lovit stále …

kapr2

France Fishing Adventure: Evropské rybářské safari (2. díl)

admin | přečteno: 1266x | 6.04.2016 | Žádné komentáře

Ahoj přátelé, kamarádi, rybáři a dobrodruzi. Prostě vy všichni, kteří …

Komentáře

  • Na kolik prutů udic se vlastně může ve francii chytat? Co je vidět na snímku tak 8 sumco-udic vyvěšených z jednoho člunu mi přijde jako fakt docela slušně zaminované okolí :)
    Jakub Vágner takkhle nějak prý chytá, že má nahozený teamem třeba i dvacet udic a na kterou se něco chytne tak to je všecko jeho úlovek. Sympatický na článku že si rybáři v divočině budou muset ulovit svoji večeři, taková expedice včetně samozásobitelství je v divočině potřeba a velkou pomocí že není třeba všechno tahat sebou.

    Jak se třeba na takové lodi určuje koho kterej prut bude? Nebo se účastníci střídají ve zdolávání , že každej si vytáhne podle pořadníku až se nějaká ryba na udici chytne?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>